Vietnamská Kultura

Proč jsme všichni Nguyen

Pokud znáte nějakého Vietnamce, nejspíš s příjmením Nguyen. „Můj kamarád se jmenuje Nguyen, je to tvůj příbuzný?„, tuto otázku slýchá mnoho Vietnamců. Čím je tohle příjmení výjimečné?

we-know-what-youre-thinking-and-no-were-not-related
Příjmení Nguyen

Když se mě někdo zeptá, jestli „je Nguyen jako náš Novák.“ Vesele povyprávím historku o tom, jak kdysi kmen Nguyenů povraždil ostatní kmeny, ti byli buď vyhlazeni, utekli do Číny nebo se přejmenovali na Nguyen. A díky zvýšenému rozmnožovacímu pudu a incestu se Nguyeni přemnožili. 😀 Co je na tom pravdy?

original-toy-story-nguyen-vude-jen-nguyen

V historii Vietnamu bylo mnoho událostí, které dalo za vznik tomuto jménu:

V roce 1232 se dostala k moci dynastie Tran, přinutila předchozí dynastii Ly, aby se přejmenovala na Nguyen.

Ho dynastie pak vytlačila Tran, zabila hodně jejich potomků. Po jejím zániku v 1407 se Ho potomci přejmenovali na Nguyen ze strachu z pomsty.

Když se v 1592 dynastie Mac rozpadla, také se přejmenovali na Nguyen.

Rod Nguyen se konečně ujal moci v roce 1802, někteří z rodu Trinh se ze strachu také přejmenovali na Nguyen, zbytek utekli do Číny.

Pořád stejná písnička dokola? 😀 Dynastie Nguyen udělovala obyčejným lidem za jejich zásluhy změnu příjmení na Nguyen. Toho faktu využilo mnoho kriminálníků, také se přejmenovali, aby se vyhnuli soudnímu stíhání.

Takže Nguyenové, cca 40% celé Vietnamské populace jsou buď urozené krve, běžní lidé nebo kriminálníci.

Dalším z klíčových faktorů byla lehce zvýšená porodnost. 😀

2034983_sperma-spermie-vajicko-oplodneni-v1

 Císař  Minh Manh aka Nguyen Thanh To (1791-1841) měl 142 dětí (78 synů, 64 dcer):

Vuang2

jeho 1. syn měl 64 dětí (29 synů, 35 dcer)…

+3. syn měl 144 dětí (78 synů, 66 dcer)…

+4. syn měl 74 dětí (34 synů, 40 dcer)…

+9. syn měl 62 dětí (27 synů, 35 dcer)…

+37. syn měl 61 dětí (35 synů, 26 dcer)… atd.

Představte si, kdyby se celý stát skládal pouze z princů a princezen…

Kdyžtak mi napište v komentáři, jak se Vám článek líbil, hoďte mi prosím like na  www.facebook.com/vietaip/ a sledujte mě i nadále, děkuji. 🙂 

25 thoughts on “Proč jsme všichni Nguyen

  1. Já v tom teda nemám jasno,jen se to dál zamotává! Můj kamarád Manh je teda
    z urozeného rodu a moje kamarádka Tran je teda z rodu přímo císařského! To je paráda jaké já mám známosti….. ale mám kamarády i Nguyenovy !

    To se mi líbí

  2. 40% všech lidí ve Vietnamu se jmenuje Nguyen?! Co? To by mě v životě nenapadlo.. Celkem síla. 😀
    btw Začínám sledovat tvůj blog. Ještě jsem neviděla blog se stejným zaměřením a ráda sleduju něco nového a odlišného. 🙂

    To se mi líbí

Zanechat Odpověď

